Nieuwsbrief maart 2025

Door

Uitnodiging: Op dinsdagavond 22 april 2025 start de veldcompetitie op veld 6 achter de Korfbalkantine. Deze zomer zijn wij voornamelijk op veld zes aan het kaatsen, ledenpartijen op zaterdag op veld 7. Wij hopen op een mooie sportzomer met veel deelnemers zowel aan de veldcompetitie als ook aan de FBA – en ledenpartijen.

Iedereen is van harte welkom; Tip kijk eens om je heen en in je kennissenkring, misschien zijn er wel mensen die niet weten dat er gekaatst wordt in Dronten maar best wel een balletje willen en kunnen slaan.  

Tot ziens allemaal op het kaatsveld, aanvang 19.00 uur.

Bijzondere wedstrijden:

De eerste dit seizoen is de FBA partij in Dronten, zaterdag 24 mei met als bijzonderheid dat we kaatsen zowel de DEL als afdeling met de zachte bal.

Ook de midzomeravondpartij op dinsdagavond 24 juni is met de zachte bal.

De jaarvergadering heeft plaats gevonden op 3 maart in de kantine van de Korfbalvereniging. Goede opkomst 14 leden incl. bestuur. De agenda werd vlot afgewerkt en de winnaar vd veldcompetitie Jelle de Jong werd gehuldigd ook de 2de en 3de prijs resp. Geert Dijkstra en Gerben Staphorsius werden niet vergeten.

We moeten wat zuiniger aan, omdat sponsor Sight wegvalt, nieuwe bronnen zijn schaars en iedereen wordt gevraagd om mee te denken. Zorgen ook om de deelname van de FBA-wedstrijden en voortbestaan van verschillende verenigingen. Deelname vanuit Dronten is tot nu toe prima, toch is het niet gezond dat doorgaan van een wedstrijd afhangt van 1 of 2 verenigingen. De FBA zal hier wat aan moeten doen, op de voorjaarsvergadering zal dit ook besproken worden.

Agenda KV Flevoland en FBA

22 april Start veldcompetitie KV Flevoland 19.00 uur

10 Mei: Hilversum FBA  DEL A en B Klasse

24 mei: Dronten    FBA  DEL A en B Klasse en Afdeling

Spelen in A en B klasse wel afhankelijk van opgave deelnemende kaatsers!

Verzoek van de penningmeester

Voor zover nog niet gebeurt: de jaarlijkse contributie van 25 euro over te maken op bovenstaande bankrekening van de Rabobank. Bij voorbaat dank.

Ook de kransringen van de afgelopen zomer gewonnen kransen bij Kees in leveren en dat zijn er nogal wat gewonnen door de KV Flevoland leden!